Deze route van 30km zal ik zeker en vast nog rijden. Heel vaak rijden zelfs. Tijdens een training ofzo. Met de gravelfiets. Zonder mijn fietstassen met laptop en boterhamdoos. Tijdens een weertje zoals gisteren (ganse dag droog).
Met de familie in het weekend zou ook nog leuk zijn (met de fiets op de trein naar Galmaarden of Bxl?) want er worden toeristische hotspots aangedaan met rust- en drankgelegenheid.
Allez kom! Ik zou ze best ook wel eens als commuter/woonwerkfietser doen maar dan enkel tijdens de ideale weersomstandigheden en met mijn laptop die reeds in Bxl ligt en met douchegelegenheid in Bxl en nog steeds bij voorkeur met de gravelfiets of mountainbike.
Inderdaad, Volle Gaas gaan op deze route doe je niet zomaar. Er mag bij het volgende persbericht dan ook ‘werktitel’ achter de naam worden gezet want speed-pedelecers ga je hier niet zien. Enkel en alleen al door de reeks aan gravelstroken, gebrek aan verlichting en te weinig ‘rechttoe-rechtaan’-stroken. En ja, voor die fietsers zijn er andere/snellere alternatieven via de steenwegen.
Alternatieven die gans het jaar door berijdbaar zijn. Die grotendeels met koning auto moeten worden gedeeld maar met de nodige investeringen toch een stuk aangenamer en comfortabeler kunnen worden gemaakt. Die de CO2-besparende fietser ‘in the picture’ zet. Gans het jaar door.
De ‘Volle Gaas-route’ ‘fietst’ rond bovenstaande noodzaak. Weliswaar met een prachtige recreatieve route als gevolg. Zeker rijden dus!